Huurbetaling

De huur dient u maandelijks bij vooruitbetaling te voldoen. Bijvoorbeeld: de huur over de maand december dient uiterlijk op 1 december door Woonwenz te zijn ontvangen.

Hoe kunt u betalen?

U kunt de huur op meerdere manieren betalen.
Automatische incasso

U kunt het machtigingsformulier downloaden, invullen en naar ons opsturen of bij ons afgeven.

Dan maakt u ook maandelijks kans maken op een Groeët Venlose Aetbón ter waarde van € 12,50.
Aan het eind van elke maand krijgt de winnaar persoonlijk bericht. 

Machtigingsformulier voor automatische incasso
Huur betalen via Mijn Woonwenz

Heeft u Mijn Woonwenz geactiveerd? Dan kunt u uw betaalgegevens inzien op de pagina Mijn Betalingen en openstaande facturen voldoen.

Let op! Werkt een Betaallink niet of lukt de Ideal-betaling via Mijn Woonwenz niet? Probeer dan eerst het volgende: 

  • Verwijder de cookies in uw browser en maak de geschiedenis leeg.
  • Probeer een andere internetbrowser
  • Probeer een ander apparaat (pc, tablet, telefoon) 
  • Controleer of IDEAL een storing heeft

Ga direct naar Mijn Woonwenz:

Betalen via Mijn Woonwenz
Andere manier van betalen

Via een betaalverzoek per e-mail

U ontvangt maandelijks in uw e-mailpostvak een verzoek tot (Ideal)betaling. U voldoet zelf via de vertrouwde betaalomgeving bij uw eigen bank uw huurbetaling. Daarbij heeft u zelf de mogelijkheid om het moment van betaling, voor de uiterste betaaldatum, te kiezen.  

Betaalopdracht of pinnen aan de balie

Heeft u geen van de opties gekozen, dan kunt u de (huur)betaling voor de uiterste betaaldatum via een betaalopdracht bij uw bank, of via een PIN-transactie bij ons op kantoor aan de Molenbossen 618 voldoen.

Rekeningnummer: NL79 RABO 0106 6335 46 (Rabobank) ten name van Woonwenz (Venlo) 

Huurachterstand

Als u in financiële moeilijkheden komt en de huur niet tijdig meer kunt betalen, neem dan direct contact met ons op. Bel: 077 389 31 31 (keuze 2). Wij zijn altijd bereid betalingsproblemen met u te bespreken. Een kosteloze betalingsregeling kan tot de mogelijkheden behoren. Ook kunnen we u in contact brengen met een schuldhulpverlener. Via 'Mijn Woonwenz' heeft u inzicht in uw eigen betalingen en eventuele betaalachterstand. Ook kunt u hier heel eenvoudig een betalingsregeling met ons treffen.

Rabo Betaalverzoek ontvangen via sms, whatsapp of e-mail?

Het kan dat u via sms, whatsapp of e-mail een Rabo Betaalverzoek van ons ontvangt.
Als we voor de eerste keer contact met u zoeken krijgt u een berichtje dat we u een betaalverzoek sturen, daarna sturen we in een tweede bericht het Rabo Betaalverzoek.

Stap

1

Controleer de betaallink

Controleer of de betaallink die u heeft ontvangen begint met betalen.rabobank.nl/betaalverzoek

Stap

2

Betaal het bedrag

Klik op de link om het betaalverzoek te betalen via iDEAL.

Stap

3

Controleer het bedrag

Controleer het bedrag en de naam van de ontvanger (Woonwenz). U kunt het openstaand bedrag altijd eerst controleren in uw eigen klantportaal op de pagina Mijn Betalingen.

Brochure Huurbetaling

Brochure Huurbetaling
Meer informatie over de huurbetaling en wat u kunt doen als u de huur niet meer kunt betalen leest u in deze brochure.
Lees voor