Servicekosten

Servicekosten zijn kosten die de verhuurder mag vragen voor diensten en activiteiten die hij aan huurders levert. Als Woonwenz bijvoorbeeld de kosten betaalt voor gas, verwarming, schoonmaak, water of elektra, dan mogen wij de kosten van deze 'service' aan u doorberekenen.

Als dit voor u geldt, betaalt u elke maand een voorschot. Elk jaar (vóór 1 juli) maakt Woonwenz een overzicht van de werkelijke kosten. U krijgt dan geld terug als u te veel heeft betaald, of u moet nog een bedrag bijbetalen.

Aanpassen voorschotbedrag

Het is mogelijk om uw voorschotbedrag voor gasverbruik / stookkosten WKO aan te passen, met uitzondering van het eerste huurjaar. Wanneer u telefonisch of per e-mail contact met ons opneemt vragen wij u onderstaande informatie door te geven. Daarna kan uw aanvraag in behandeling worden genomen:

• Uw naam, adres en telefoonnummer.
• Het huidig voorschotbedrag én uw voorstel tot het nieuw voorschotbedrag.
• Een onderbouwing waarom u uw voorschot wilt verhogen / verlagen.

Na het indienen van de aanvraag ontvangt u bericht zodra het voorschotbedrag is aangepast. Als het voorschotbedrag niet aangepast kan worden krijgt u ook bericht. In dit bericht geven we aan waarom we het bedrag niet kunnen aanpassen. 

Ingangsdatum nieuw voorschotbedrag

Ontvangen wij uw voorstel tussen de 1e en de 20e van de maand, dan wordt het nieuw voorschotbedrag zonder tegenbericht de volgende maand afgeschreven. Vanaf de 20e van de maand wordt het voorschotbedrag pas de daaropvolgende maand aangepast. Uitzondering is de periode van 1 mei tot 1 juli in verband met de huurverhoging. De ingangsdatum van het nieuw voorschotbedrag is dan 1 augustus.

Als er vragen zijn, dan nemen wij voordat het voorschotbedrag wordt aangepast contact met u op. Wanneer het voorschotbedrag is aangepast kunt u dit terugzien onder het kopje Mijn Contracten / Huurprijs / Stookkosten in Mijn Woonwenz.

Voor vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 077 389 3131 of infowoonwenznl.