Jaarverslag 2012 vastgesteld

Publicatiedatum: 27-06-2013

In 2012 is het nieuw vastgestelde ondernemingplan “onderweg in een veranderende omgeving” de leidraad voor ons beleid. Ondanks het regeerakkoord blijven we ons beleid continueren en investeren we in ons vastgoed, de leefbaarheid in onze wijken en in duurzaamheid. Dit zal zorgen voor een gezond vastgoedbestand in een prettige leefomgeving tegen lage woonlasten.

Verhuurdersheffing

Uiteraard laat de heffing sporen na in onze organisatie; de komende jaren zal de heffing slechts ten dele gecompenseerd kunnen worden door hogere huren. Wij gaan onze processen en uitgaven kritisch bezien, maar blijven binnen de mogelijkheden onveranderd investeren in onze woningen en wijken waar we bezit hebben.

Bouwen aan de regio

Desondanks hebben we in 2012 ook enkele spraakmakende projecten opgeleverd. Het gebied Maaswaard is op de kaart gezet door Crescendo en het in aanbouw zijnde Nedinsco Fabriek. In Venlo-Noord zijn de plannen verder ontwikkeld en in Venlo-Oost hebben de leefbaarheidsprojecten tot spectaculaire resultaten geleid. Deze projecten geven invulling aan ons beleid dat terugkomt in onze naam, wonen enzovoorts.