UPDATE: Onze Corona-maatregelen

Publicatiedatum: 25-05-2020

Lees hier welke maatregelen wij nemen ter bestrijding van het Coronavirus

 

Update 2 juli 2020

1. Hoe zit het met onze openingstijden?

Ons kantoor aan de Molenbossen is tot maandag 6 juli 2020 alleen op afspraak open. Vanaf maandag 6 juli bent u ook zonder afspraak weer van harte welkom! De normale openingstijden gelden: Op maandaag tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur. Wel nemen we voorzorgsmaatregelen om besmettingen te voorkomen. Zo mag het niet te druk worden in onze ontvangstruimte, houden we anderhalve meter afstand tot elkaar en desinfecteren bezoekers vooraf hun handen. Bezoekt u ons kantoor? Volg de instructies van onze medewerkers dan goed op. U kunt ons natuurlijk ook blijven bellen of mailen. U bereikt ons via 077-389 31 31 of info@woonwenz.nl. Natuurlijk kunt u ook via www.woonwenz.nl of uw eigen huurdersportaal mijn.woonwenz.nl diverse zaken regelen. Onze buurtwoningen en de kantoren van de buurtbeheerders in onze woongebouwen blijven voorlopig nog gesloten. Veel ontmoetingsruimtes in onze gebouwen zijn wel weer (gedeeltelijk) open. De Beheercommissies hebben de regie hierin.

2. Hoe gaat het contact met onze medewerkers?

Er zal weer wat meer persoonlijk contact zijn met onze medewerkers, maar we blijven ook nu nog vooral telefonisch en per email contact met u onderhouden. Als dit nodig of wenselijk is, komen we naar u toe of maken we een afspraak met u op kantoor. Natuurlijk alleen als zowel u als onze medewerker geen klachten heeft. Ook houden we vanzelfsprekend anderhalve meter afstand. 

3. Wilt u een reparatie melden? 

U kunt ons bellen via (077) 389 31 31. De aannemer bepaalt samen met u wanneer en hoe hij de reparatie kan uitvoeren. U kunt uw reparatieverzoek natuurlijk ook melden via uw eigen klantportaal mijn.woonwenz.nl 

4. Bent u op zoek naar een woning?

We blijven onze beschikbare huurwoningen adverteren op www.thuisinlimburg.nl. Het is vanaf 6 juli ook weer mogelijk om woningen in bewoonde staat te bezichtigen en spullen over te nemen van de vertrekkende huurder. Natuurlijk gelden hier wel een aantal richtlijnen voor. Onze verhuurmakelaars informeren u hierover. 

5. Krijgt u een woning toegewezen?

Krijgt u een woning van ons? Dan vindt het tekenen van het huurcontract en het overhandigen van de sleutels bij ons op kantoor plaats. De verhuurmakelaar informeert u over de belangrijkste zaken. 

6. U wilt de huur opzeggen en verhuizen?

Normaal gesproken voeren we samen met u een voorkeuring en eindkeuring uit. Dat doen we nu anders. De voorkeuring doen we telefonisch. De opzichter belt u om alles door te spreken. U hoort hoe u de woning moet achterlaten en hoe u zaken kunt overdragen aan de nieuwe huurder. Als dat nodig is komt er een opzichter langs of doen we de voorkeuring via beeldbellen. De eindkeuring doet de opzichter wel in de woning. Hij controleert of alles in orde is en bespreekt dit met u.  

7. U kunt de huur tijdelijk niet betalen?

Neem in dit geval zo snel mogelijk contact met ons op. We kijken dan samen wat we voor u kunnen betekenen en hoe we tot een oplossing kunnen komen. 

8. Gaan onderhoudsprojecten nog door?

Geplande onderhoudsprojecten bespreken we met onze aannemers. de meeste werkzaamheden gaan gewoon door. 

9. U wilt een nieuwe keuken, douche of toilet of u wilt zelf klussen?

Ook dit kan weer gewoon. U kunt uw verzoek telefonisch aan ons doorgeven. Onze opzichter neemt contact met u op om alles door te spreken. In de meeste gevallen kan dit geregeld worden, zonder dat er eerst een opzichter langs moet komen.

10. Gaat de nieuwbouw door?

Onze nieuwbouwprojecten lopen gewoon door. Natuurlijk houden onze aannemers ook rekening met de veiligheidsmaatregelen. Het ‘Kijk- en Meet uurtje' en de oplevering voor de nieuwe huurders loopt wel iets anders. Dit stemmen we met de nieuwe bewoners af. 

11. Hoe zit het met de leefbaarheid, de afhandeling van overlast en het contact in de wijk?

Onze leefbaarheidsmedewerkers zijn nog gewoon zichtbaar in de wijken aanwezig. Ook is er alweer meer sprake van persoonlijk contact. Natuurlijk houden onze medewerkers zich aan de anderhalve meter afstand en nemen zij hygiënemaatregelen. 

12. U wilt van woning ruilen?

Aanvragen voor woningruil nemen wij nog niet in behandeling. Bij een woningruil is er teveel contact tussen oude en nieuwe bewoners en Woonwenz.

13. Wat kunt u zelf doen?

•    Houd 1,5 meter afstand van elkaar en hoest of nies in uw elleboog.
•    Was regelmatig uw handen met zeep of desinfectiemiddel.
•    Houd meer rekening met elkaar én ben verdraagzaam naar elkaar. Probeer overlast zoveel mogelijk te beperken. Zeker nu er veel meer mensen thuis zijn en hier last van kunnen hebben.
•    Blijf kalm en let een beetje op uw buren. Misschien kunt u zelf iets doen om te helpen? Zoals een boodschap doen. 
•    Maakt u zich zorgen over een buurman of buurvrouw? Bel of mail ons gerust en we kijken waar we kunnen helpen. 
•    Probeer ook in de lift en trappenhuizen afstand te houden. Staat er al iemand in de lift? Wacht dan even tot hij/zij is uitgestapt.
 

 

 

 

 

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden