UPDATE: Onze Corona-maatregelen

Publicatiedatum: 15-04-2020

Lees hier welke maatregelen wij nemen en wat er voor u verandert.

 

1. Hoe zit het met onze openingstijden?

Ons kantoor aan de Molenbossen blijft tot 28 april (of langer als de maatregelen verlengd worden) gesloten voor publiek. Wel kunt u natuurlijk bellen of mailen. Hiervoor gelden de normale kantoortijden (maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur). U bereikt ons via 077-389 31 31 of info@woonwenz.nl. Natuurlijk kunt u ook via www.woonwenz.nl of uw eigen huurdersportaal mijn.woonwenz.nl diverse zaken regelen. Ook de ontmoetingsruimtes, buurtwoningen en kantoren van de buurtbeheerders in onze woongebouwen blijven gesloten tot 28 april (of langer als de maatregelen verlengd worden). 

2. Hoe gaat het contact met onze medewerkers?

Onze medewerkers beperken zoveel mogelijk het contact en velen werken vanuit thuis. Wij zullen u dus vooral bellen of mailen. Als het echt niet anders kan, komen we naar u toe. Natuurlijk alleen als zowel u als onze medewerker geen klachten heeft. Ook houden we natuurlijk anderhalve meter afstand. 

3. Wilt u een reparatie melden? 

U kunt ons bellen via (077) 389 31 31. De aannemer bepaalt samen met u wanneer en hoe hij de reparatie kan uitvoeren. Tot 7 april voerden onze aannemers alleen spoedreparaties uit. Vanaf 7 april worden ook andere reparaties, schades en storingen in behandeling genomen. Natuurlijk nemen we wel voorzorgsmaatregelen en bepalen we in overleg met u wat wel en niet kan. 

4. Bent u op zoek naar een woning?

We blijven onze beschikbare huurwoningen adverteren op www.thuisinlimburg.nl. Wel zit er nu veel meer tijd tussen de huuropzegging en het adverteren van de woning. Daarom hebben we ook niet op ieder moment huuraanbod beschikbaar. Bezichtigingen in bewoonde staat doen we niet meer. Pas als de vorige bewoner is verhuisd, kan de woning bekeken worden door de eerste kandidaat op de lijst. Natuurlijk informeren we deze kandidaat vooraf wel per telefoon wat hij/zij mag verwachten en waar nog rekening mee gehouden moet worden.  

5. Krijgt u een woning toegewezen?

Krijgt u een woning van ons, dan tekent u het huurcontract bij ons buiten aan de “tekentafel”. Daar ligt ook de sleutel voor u klaar. Onze verhuurmedewerker blijft op minimaal anderhalve meter afstand, maar is er wel bij.  

6. U wilt de huur opzeggen en verhuizen?

Normaal gesproken voeren we samen met u een voorkeuring en eindkeuring uit. Dat kan nu niet. We bellen u om de verhuizing helemaal door te spreken en vertellen u telefonisch wat u moet doen en welke spullen u kunt achterlaten in de woning. U kunt daarna de sleutels van uw woning in een envelop met adresgegevens bij ons in de brievenbus doen. Wij keuren de woning na uw vertrek en maken deze in orde voor de nieuwe huurder. Pas na uw vertrek kan de nieuwe huurder de woning bekijken. Het is dus helaas niet mogelijk om spullen over te dragen aan de nieuwe huurder. Wel mag u in overleg met de opzichter (in de meeste gevallen) spullen, zoals vloerbedekking en gordijnen achterlaten. 

7. U kunt de huur tijdelijk niet betalen?

Neem in dit geval zo snel mogelijk contact met ons op. We kijken dan samen wat we voor u kunnen betekenen en hoe we tot een oplossing kunnen komen. 

8. Gaan onderhoudsprojecten nog door?

Geplande onderhoudsprojecten bespreken we met onze aannemers. Waar mogelijk gaan deze werkzaamheden door. Dat geldt bijvoorbeeld voor onderhoud aan de buitenkant van uw woning. Werkzaamheden aan de binnenkant van uw woning stellen we uit. 

9. U wilt een nieuwe keuken, douche of toilet of u wilt zelf klussen?

In dit geval is het nodig dat er een opzichter bij u langskomt voor een opname. Dat is nu niet mogelijk. Deze verzoeken kunnen we op dit moment dus niet in behandeling nemen. Wij vragen u om te wachten tot na de Corona-crisis. 

10. Gaat de nieuwbouw door?

Onze nieuwbouwprojecten lopen over het algemeen gewoon door. Natuurlijk houden onze aannemers ook rekening met de veiligheidsmaatregelen. Het ‘Kijk- en Meet uurtje' en de oplevering voor de nieuwe huurders loopt natuurlijk wel iets anders. Dit stemmen we met de nieuwe bewoners af. 

11. Hoe zit het de leefbaarheid, de afhandeling van overlast en het contact in de wijk?

Onze leefbaarheidsmedewerkers zijn beperkt, maar nog wel zichtbaar in de wijken aanwezig. Iedere dag maken ze een ronde door de wijk, maar het contact met huurders vindt veelal plaats via de telefoon of mail. Net als al onze andere medewerkers blijven ook onze buurtcoördinatoren en buurtbeheerders zoveel mogelijk binnen en handhaven we de richtlijnen van het RIVM. Natuurlijk zijn en blijven we via mail en telefoon voor u bereikbaar. 

12. U wilt van woning ruilen?

Aanvragen voor woningruil nemen wij voorlopig niet in behandeling. Bij een woningruil is er teveel contact tussen oude en nieuwe bewoners en Woonwenz.

13. Wat kunt u zelf doen?

•    Houd 1,5 meter afstand van elkaar en hoest of nies in uw elleboog.
•    Was regelmatig uw handen met zeep of desinfectiemiddel.
•    Houd meer rekening met elkaar én ben verdraagzaam naar elkaar. Probeer overlast zoveel mogelijk te beperken. Zeker nu er veel         meer mensen thuis zijn en hier last van kunnen hebben.
•    Blijf kalm en let een beetje op uw buren. Misschien kunt u zelf iets doen om te helpen? Zoals een boodschap doen. 
•    Maakt u zich zorgen over een buurman of buurvrouw? Bel of mail ons gerust en we kijken waar we kunnen helpen. 
•    Probeer ook in de lift en trappenhuizen afstand te houden. Staat er al iemand in de lift? Wacht dan even tot hij/zij is uitgestapt.
•    Bel de politie als u ziet dat mensen zich niet aan de richtlijnen van de overheid houden. 
 

 

 

 

 

 

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden