Over ons Nieuws & publicaties Laatste nieuws

Reparaties, schades en storingen weer opgepakt!

Leestijd: 3 min

Vanaf dinsdag 7 april worden ook reparaties die geen spoed hebben weer opgepakt. Dit hebben we in goed overleg met onze ketenpartners besloten.

 

Natuurlijk wordt gewerkt volgens de RIVM richtlijn ‘Samen veilig doorwerken’. Deze is hier te downloaden. Heeft u de afgelopen weken een reparatie gemeld die we niet konden uitvoeren vanwege de Corona-maatregelen? Dan wordt er alsnog contact met u opgenomen hierover. 

Welke maatregelen nemen we?
Tot vandaag was het, vanwege het Corona-virus, voor huurders alleen mogelijk om spoedreparaties uit te laten voeren. Nu worden, voor zover mogelijk én verantwoord, ook andere reparaties, schades en storingen weer verholpen. Natuurlijk nemen de medewerkers die in de woningen aan de slag gaan wel voorzorgsmaatregelen. Dat betekent bijvoorbeeld dat de huurder niet in de ruimte aanwezig is waar de aannemer aan het werk is, dat er goed geventileerd moet worden en dat de huurder zelf zorgt dat de ruimtes goed toegankelijk zijn. Vooraf worden de risico’s goed in kaart gebracht. Zo wordt aan huurders gevraagd of er iemand in het gezin gezondheidsklachten heeft en wordt aan de hand daarvan een beslissing genomen of het werk uitgevoerd kan worden en op welke wijze. 
De gezondheid van zowel onze huurders als de medewerkers van onze ketenpartners staat altijd voorop. 

Heeft u een reparatie gemeld die niet kon worden uitgevoerd?
In dat geval wordt u gebeld om de melding door te spreken en een reparatie in te plannen (mits verantwoord). Hoort u niets? Neem dan zelf nogmaals contact met ons op. 

Welke technische zaken kunnen we nog niet oppakken?
We passen zoveel mogelijk maatwerk toe bij meldingen en kijken per situatie of en op welke wijze we dit kunnen oppakken. Aanvragen voor nieuwe keukens, badkamers en toiletten kunnen we nog niet in behandeling nemen. Dat geldt ook voor aanvragen voor ingewikkeld eigen klusprojecten. Aanvragen voor eenvoudige klusprojecten nemen we wel in behandeling. 

We bedanken onze partners en aannemers voor het meedenken en onze huurders voor hun begrip
Dankzij de service van ROSA, onze aannemers Jongen Bouwpartners, Maasveste Berben Bouw, Raedts Bouwbedrijf en hun onderaannemers, onze installatiebedrijven Unica, Fraku, Breman service en J. Hoezen en zn, Service Glasherstel Limburg en Van der Velden Rioleringsbeheer kunnen we de dienstverlening op een zo hoog mogelijk niveau houden. We vragen onze huurders om zo goed mogelijk hun medewerking te verlenen tijdens de uitvoering.

Lees hier de Corona-maatregelen die we nemen
Download hier de RIVM richtlijnen Samen Veilig Doorwerken